Lizbon

Lizbon’da ne yenir ne içilir?

Lizbonda ne yenir ne içilir; Tabiki Lizbon denince akla ilk gelen deniz ürünleri,eğer deniz ürünlerini seviyorsanız hiç zorluk çekmiyeceksinizdir.

_Önce kahvaltı öğününden bahsetmek istiyorum çünkü, bir çok insanın en çok sıkıntı çektiği ögün olarak düşünüyorum.Lizbonda çoğu Avrupa şehrinde olduğu gibi, krosant, peynir, tereyağı , ve salam çeşitleri ( tabi domuz yemiyorsanız dikkatli olmakta yarar var := ) Alfama bölgesinde kaldığımız için fazla uzağa gitmeden FADO müzesinin karşısındaki küçük meydanda bir kaç tane restorant var biz kahvaltılarmızı orda yaptık, öğle yemeğide yiğebilceğiniz iyi restorantlar var.

Öğlenleri çok geziceğinizi düşünüyorsanız eğer çantanıza bir kaç atıştırmalık atın derim. hem daha ekonomik oluyor hem de zamandan tasarruf ediyorsunuz.Biz bir öğlen yemeğimizi Belem turtasıyla geçirdik daha önce bahsediceğim dediğim turta işte bu;

Manastıra gitmek için bineceğiniz 15 numalı tranvayı ( sembolik olanlarından gerçi içerisi biraz tıklık tıklım oluyor ama meşhur 28 tranvayındansa bu biraz daha iyi ) hemen önünde duruyor zaten dışarı taşan kuyruktan meşur pastahanenin bu olduğunu anlıcaksınız  tanesi 1.10 euro dan satılan turtayı 5li ve 7li kutularda satıyorlar ben bir seferde 4 tane yedim sizde onu düşünerek alın derim 🙂 Dışı milföy hamuru içi krem karamel sutlaç karışımı harika bir tatlı.Ünlü olmasının sebebi ise tarifinini sadece 3 kişi biliyor ve bu kişiler aynı anda seyahat etmiyor aynı yemeği yemiyorlar birine bişey olursa tarifi bilen birileri kalsın diye.

Akşam yemeklerine gelince Lizbona gidipte FADO eşliğinde akşam yemeği yemeden dönmek olmaz.FADO; denizci eşleri tarafından sefere gidip dönmeyenlerin arkasından söylenen geleneksel şarkı.(bu da onların ağıt yakma şekli) Alfama bölgesi FADO nun kalbi.Dar sokakların her köşe başında  FADO ziyafeti veren restorantlar var mutlaka bunlardan birinde yemek yiyin.Bu arada Lizbonda masaya gelen aparatifler ücretsiz değil, eğer istemezseniz ki kibarca geri çevirelibirsiniz fakat fiyarların uygun 2-3 euro arası.Biz bir akşam FADO eşliğinde yemek yedik Bu aparetiflerden mutlaka ahtapot salatası deneyin tadı harika bir akşamda mutlaka heryerde okuyacaksınız Ramiro diye bir deniz ürünleri restoranı mutlaka herkes tavsiye edecektir ben hiç tavsiye etmiyorum çünkü zaten heç yemek yedikleri için geç gidelim dedik bide restoranı bulana kadar zaman harcadık saat 10 oldu gittiğimizde dışarı taşan bir kuyruk  içerisi karman çorman insanların bazıları ayakta yiyor kim masa bekliyor kim bakıyor belli değil onun için hiç beklemeden çıktık ordan tam başka nereye gidilir ne yenir diye düşünürken 50m ilerde tıpkısının aynısı bir restorant gördük içerisi kalabalık fakat yer bulunamıyacak kadar değil aynı yemekleri sundukları belli hemen kapının hemen girişinde akvaryumun içinde canlı istakoz ve yengeçleri görebiliyorsunuz.Karidesleri harika kesinlikle deneyin.

ikinci öğle yemeği için biz biraz şehir dışında daha doğrusu merkezi olmayan bir yere gittik domuz eti yemiyenlerin okumasına gerek yok çünkü eşimin bir arkadaşının tavsiyesi üzerine gittik ve sadece Portekizin ünlü bir yemeği olan Leitao (domuz kızartması) sunuyorlar.biraz uzak gitmek istiyenle için restoranın adı “Dom leitao”

Gelelim ne içilire, eğer şarap seviyorsanız süper çünkü çok güzel şaraplar var .Yemeklerde genelde köpüklü şarap içiyorlar.Görüceksinizdir mutlaka sürahilerde getiriyorlar tek kişilikten tut 10 kişilik sürahileri var fiyatıda gayet uygun ben sadece kendim için istemiştim iki bucuk kadeh çıkıyor ve fiyatı 2.5 euro.Bide ünlü şarapları var Porto,şekerli bir şarap genelde yemeklerden sonra içiyorlar tatlı sonuçta 🙂 yemeğin yanında istiyenleride garipsiyorlar.ben şekeri çok sevdiğim için bayıldım fakat dikkatli olmakta yarar var çünkü alkol oranı baya yülsek.

Gelelim Bira sevenlere eşim biradan başka bişry içmeyi sevmediği için yazılarımda mutlaka biradan bahsedeceğim 🙂 iki çeşit biraları var birinin adı “Süper bock” neyseki adının bahtsızlığı tadına yansımamış 🙂ikincisi “Sagresn “ikisininde tadı güzel.Fakat bir yer varki mutlaka gitmeniz gerektiğini düşündüğüm yerlerden biri Bira müzesi; Praco de Comecio yani ticaret meydanının hemen köşesinde harika bir yer.Çok fazla çeşit var.Ayrıca bardak şekillerine bayıldık bide meşur” Bacalhau ” yicek olursanız kesinlikle burda deneyin tadı harika ve en güzel burda yapıyorlar içli köfteye benziyor fakat içinde balık,ünlü keçi peyniri ve patates var.